کاهش علائم بیماری ام اس با عسل

راه های گوناگونی برای درمان ام اس پیشنهاد می شود و هرکدام می توانند به نوعی مشکل ام اس در افراد را برطرف نمایند. اما چیزی که با قطعیت می توان گفت این است که هنوز دارویی برای درمان قطعی ام اس وجود ندارد و تمام راه های دارویی یا درمان های گیاهی و طبیعی می توانند تنها شدت بیماری ام اس را کاهش دهند که کاهش شدت این بیماری آن قدر برای بیماران مبتلا به ام اس ارزشمند است که به آن، روش درمان می گویند.
درمان ام اس از راه داروهای شیمیایی و داروهای طبیعی امکان پذیر است. داروهای گیاهی و طبیعی زیادی برای درمان ام اس پیشنهاد می شوند که میزان قدرت هرکدام متفاوت است. یکی از قوی ترین این راه های طبیعی، درمان ام اس با عسل است.
مواد گوناگونی از عسل طبیعی بدست می آید که فواید زیادی را برای انسان ها دارند. این مواد آن قدر فوق العاده هستند که در درمان بیماری هایی که درمان ندارند، به کار گرفته می شوند. بیماری هایی مانند آلزایمر و ام اس یا حتی درد های شدید عضلانی به طور حتم درمان واضحی ندارند، اما فرآورده های عسل برای درمان همه ی این موارد کارساز بوده و به خوبی علائم آن ها را از بین می برد. درمان ام اس با عسل یکی دیگر از اثرات فوق العاده ی عسل طبیعی است که دانشمندان را به تعجب وادار کرده است.
تحقیقات زیادی برای بررسی اثربخشی درمان ام اس با عسل انجام شده است. نتایج به دست آمده از آن ها، نشان دهنده ی قدرت عسل در کاهش علائم بیماری ام اس در مبتلایان است.
اما بیماران مبتلا به ام اس باید توجه داشته باشند که با بیماری قدرتمندی رو به رو هستند و نمی توان آن را خودسرانه درمان کرد، لذا بهتر است قبل از هر اقدام درمانی با یک پزشک متخصص مشورت کنند.
ویتامین های موجود در عسل و نقش آن در درمان ام اس
یکی دیگر از نیاز های بدن برای تقویت اعصاب، ویتامین ها هستند که در این میان ویتامین های B نقش موثرتری در این روند دارند. لنفوسیت های B در بدن به دو گروه تقسیم می شوند که یکی از آن ها، پلاسموسیت ها هستند. پلاسموسیت نقش دفاعی خود در بدن را با ترشح پادتن یا در اصطلاح علمی ایمنوگلوبولین ایفا می کنند. پلاسموسیت ها برای تولید بیشتر پادتن به ویتامین های گروه B نیاز دارند.

عسل سرشار از این ویتامین ها است که می تواند با تامین ویتامین B سیستم ایمنی، به درمان ام اس کمک کند به عبارت دیگر می توان گفت وجود ویتامین B یکی دیگر از دلایل پیشنهاد درمان ام اس با عسل است.

ژل رویال و نقش آن در درمان ام اس

عسل فراورده های گوناگونی دارد که ژل رویال یکی از مهم ترین فرآورده های زنبور عسل است و تنها غذای ملکه به شمار می رود که طعم تند و تیزی دارد. شاید به همین دلیل است که طول عمر ملکه از دیگر زنبور های عسل بیشتر بوده و قدرت بیشتری دارد. حال به نحوه عملکرد این ماده بر روند درمان ام اس با تغذیه می پردازیم و با خواص آن آشنا خواهیم شد.
ژل رویال سرشار از مواد مغذی است که می تواند سلول های عصبی را کنترل کرده و از بیماری هایی نظیر ام اس، آلزایمر و غیره جلوگیری کند. تقویت سیستم ایمنی بدن از دیگر فواید ژل رویال است که روند درمان ام اس را تسریع می بخشد چرا که ام اس سبب بروز نقص در سیستم ایمنی فرد شده و بدن سلول ها را به عنوان بیگانه در نظر می گیرد و سعی در نابودی آن ها دارد.
اعصاب بینایی، سیستم بطنی مغز، و بافت های عصبی بدن دچار تخریب شده و به مرور زمان، بدن فرد مبتلا به ام اس را با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. ژل رویال به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخته و مبارزات بدن با باکتری ها را افزایش می بخشد که این کار به درمان ام اس کمک شایانی می کند.
ویتامین ب یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن است که به سلامت اعصاب افراد کمک می کند. ویتامین ب برای تحریک تولید ایمنوگلوبولین و همچنین ارتقا سیستم ایمنی بدن، کمک شایانی رسانده و روند بهبودی افراد مبتلا به ام اس را تسریع می بخشد.
جالب است بدانید ژل رویال حاوی مقادیر بسیاری از ویتامین ب است که با مصرف آن می توانید به روند کنترل درمان ام اس خود کمک شایانی کنید. البته بهتر است قبل از مصرف فرآورده های زنبور عسل در بهبود روند درمان ام اس با پزشک معالج خود مشورت کرده و سپس اقدام به مصرف آن در کنار دیگر دارو های تجویز شده، کنید.
درمان ام اس با عسل و ژل رویال مسئله ای مهم و غیر قابل انکار است. ژل رویال غنی از مواد خاص و آنتی اکسیدان هایی است که تاثیر مهمی در کنترل سلول های عصبی یا نورون ها دارند. کنترل سلول های دستگاه عصبی مرکزی کمک زیادی به درمان بیماری های این دستگاه مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس می کند.
ژل رویال برای مبارزه با بیماری هایی مانند ام اس تنها به کنترل دستگاه عصبی بسنده نمی کند، بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می پردازد. تقویت سیستم ایمنی، به خصوص سلول های T ،آن ها را برای مقابله با بخشی از سیستم ایمنی که در حال حمله به نورون ها است، توانا می سازد.
این اتفاقات باعث می شوند روند درمان ام اس تسریع شود و درمان ام اس با عسل به عنوان یکی از موثرترین راه های درمانی حال حاضر شناخته شود.

ام اس به مهم ترین اعصاب بدن مانند اعصاب بینایی، اعصاب تعادلی و حرکتی حمله می کند و آن ها را به شدت درگیر می کند؛ به گونه ای که فرد بعد از مدت کوتاهی بسیاری از توانایی های حرکتی خود را از دست می دهد. اما زمانی که جلوی حمله ی سلول های ایمنی که در حال تخریب این اعصاب هستند، گرفته می شود، بسیاری از علائم بیمار مبتلا به ام اس، رو به بهبودی می رود.
مهم ترین قدم برای جلوگیری از حمله به این اعصاب، تقویت قسمت های سالم سیستم عصبی که درگیر ام اس نشده اند، است. عسل و ژل رویال می تواند به راحتی این کار را انجام داده و هدف درمان ام اس را محقق سازند.
گرده گل و نقش آن در درمان ام اس
گرده گل گاهی با ارزش تر از عسل است زیرا این ماده حاصل تلاش های بی شمار زنبور عسل برای جمع آوری شهد بهترین گل هاست. زنبور عسل برای تهیه عسل از مرغوب ترین گرده های گل استفاده می کند. همچنین این زنبور از هر گرده برای تولید عسل خود استفاده نمی کند و از گرده هایی برای تولید عسل استفاده می کند که جز پر خاصیت ترین گرده ها هستند.

گرده گل به طور معمول از گل هایی جمع آوری می شود که خود، جز گروه گیاهان دارویی هستند.
گرده هر گل حاوی مواد خاصی است که می تواند در درمان برخی از داروها مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مهم ترین فرآورده های گرده ی گل، عسل است که حاصل ترکیب انواعی از گرده ها با خواص درمانی متفاوت است، در نتیجه عسل تبدیل به یک معجون جادویی و موثر در درمان بیماری ها می شود که یکی از این بیماری ها ام اس است.

بسیاری از افراد با طعم و مزه و بوی گرده گل مشکل دارند و به همین علت از خوردن آن اجتناب می ورزند. ناگفته نماند که گرده گل نوعی دارو است و شما باید به آن به دید دارو برای درمان بیماری خود نگاه کنید و به مزه و بوی آن توجه نکنید. همچنین می توانید از روش های زیر برای مصرف گرده گل استفاده کنید:

مصرف گرده گل به همراه سالاد، استفاده از گرده گل در تهیه سس سالاد، تزیین کیک با گرده گل، حل کردن گرده گل در شربت عسل، مخلوط کردن گرده گل با انواع شربت ها و نوشیدنی های سرد، ترکیب گرده گل با عسل و استفاده از آن در صبحانه و عصرانه و…

بره موم و نقش آن در درمان ام اس


یکی دیگر از فرآورده های عسل که کمیاب است، بره موم است. این محصول یکی از مهم ترین فرآورده های زنبور عسل قلمداد می شود که از دیرباز تا کنون برای درمان بیماری ها به کار می رفت. تحقیقات انجام شده نشان می دهد، افرادی که مصرف بره موم و عسل را داشته اند، خطر ابتلا به ام اس در آن ها نسبت به کسانی مصرف عسل و فرآورده های عسل ندارند، بسیار کمتر است.

زهر زنبور عسل و نقش آن در درمان ام اس


این باور وجود دارد که در فرایند درمان ام اس با زهر زنبور عسل، از بدن خود بیمار برای کاهش التهاب استفاده می شود. تئوری استفاده از این روش درمانی، آن است که بدن فرد در پاسخ به التهاب ایجاد شده توسط زهر یا نیش زنبور عسل، واکنش ضد التهابی را افزایش می دهد.
احتمالا در ادامه، این فرایند التهاب را در دیگر بخش های بدن، به عنوان مثال در مغز و ستون فقرات نیز کم می کند. در این اندام ها، سیستم ایمنی فرد مبتلا به ام اس، به غلاف میلین محافظ که در اطراف فیبرهای عصبی قرار گرفته است، حمله می کند.


فرآیند درمان ام اس با زهر زنبور عسل


پیش از شروع فرایند، فرد متخصص، شکل ضعیف شده ای از زهر زنبور عسل را برای تست واکنش های آلرژیک به فرد تزریق می کند. تعدادی زنبور (معمولا زنبور عسل) با استفاده از یک وسیله مناسب، در نزدیکی یک قسمت از بدن بیمار نگه داشته می شود. نیش این زنبورها تا مدت ۱۵ دقیقه در بدن رها شده و سپس با استفاده از یک موچین یا قیچی خارج می شود. در هر جلسه درمان ام اس با زهر زنبور عسل، بین ۲۰ تا ۴۰ نیش باید به بدن بیمار وارد شده و فرد معمولا سه جلسه درمانی را در طول هفته خواهد داشت.


خطرات درمان ام اس با زهر زنبور عسل


درد ناشی از نیش زنبور، یکی از بزرگترین نقص های این روش درمانی است. در کنار ناراحتی و درد زیاد ناشی از نیش ۴۰ زنبور عسل، برخی از بیماران، درجاتی از التهاب و قرمزی را در ناحیه نیش تجربه می کنند. با قرار دادن یخ در محل نیش، پیش و پس از جلسه درمانی، این التهاب و درد عموما بهتر می شود. اثرات معکوس دیگری که در رابطه با درمان ام اس با زهر زنبور عسل گزارش شده اند که شامل موارد زیر هستند:
خارش، کهیر، ضعف و بی حالی، اضطراب، سرفه، سردرد، از دست دادن اشتها، زرد شدن قسمت سفید چشم، بروز درد شدید در شانه و دست چپ و دیواره قفسه سینه، ضعف عضلانی در دست و بازوی چپ

نحوه ی مصرف عسل برای درمان ام اس :

هتر است عسل صبح به صورت ناشتا مصرف شود و برای مصرف، بهتر است آن را در آب جوش ولرم حل کرده و مصرف نمایید. سعی کنید روند را در طولانی مدت ادامه دهید، چرا که اگر تداوم لازم را در این روش درمان نداشته باشید درمان ام اس با عسل برای شما بی نتیجه خواهد بود و شما اثربخشی آن را مشاهده نخواهید کرد.
اگر همراه عسل از زعفران استفاده کنید، تاثیر شگفت انگیز این دو ماده را در درمان بیماری ام اس مشاهده خواهید کرد، زیرا زعفران و عسل هر دو برای درمان ام اس ترکیبات جداگانه ای دارند که ترکیب آن ها قدرت درمانی هرکدام را چندین برابر می کند.
لازم به ذکر است برای مصرف تمام فرآورده های عسل با هدف درمان هرگونه بیماری خاصی، بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید و نظر او را جویا شوید، چرا که درمان بعضی از بیماری ها مانند ام اس بسیار پیچیده است و نیاز به برنامه های درمانی دارد و نمی توان برای درمان آن ها خودسرانه عمل کرد.

درمان ام اس با عسل طبیعی روندی درمانی است که نیاز به صبر و مداومت دارد، زیرا ام اس خود به تدریج به وجود می آید و در مغز پیشرفت می کند؛، لذا برای درمان آن نیز باید زمان لازم سپری شود تا به طور کامل علائم آن از مغز از بین بروند و فرد بهبود پیدا کند.
لازم به ذکر است بهره بردن از درمان های طبیعی نیاز به صبر و مداومت در استفاده دارد و باید در طولانی مدت، روند درمان خود را طی کرده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. از این رو مصرف این مواد طبیعی را تا مدت ها ادامه داده و نا امید نشوید.

توجه: با این حال بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کرده و سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

Sending
بررسی کاربر
۴.۵ (۲ votes)
, , , , , , ,

Related Posts

دیدگاه خود را بنویسید

فهرست