خون سازی و درمان کم خونی با عسل

خون سازی و درمان کم خونی با عسل

برای ساخته شدن هموگلبین خون، آهن و ویتامین ب ۱۲ کافی باید فراهم باشد.
عسل از نظر عنصر آهن، غذایی است نسبتا غنی که با مصرف آن سنتز هموگلبین و در نتیجه گلبول های قرمز خون افزایش می یابد. با افزایش هموگلبین در خون، قدرت اکسیژن رسانی خون به بافت ها نیز بیشتر می شود که این امر خود نتایج مفیدی را در سوخت و ساز و سلامت بدن به بار می آورد.
بالا رفتن هموگلوبین خون در اثر مصرف مرتب عسل با آزمایشهای مختلف به اثبات رسیده است .

عسل یک جایگزین کاملا طبیعی برای درمان کم خونی می باشد. در طول هزاران سال، عسل به داشتن خواص تسکین دهندگی و دارا بودن مواد مغذی معروف بوده است و علت مفید بودن عسل برای درمان کم خونی، داشتن مواد معدنی بسیار مهمی از جمله آهن، منگنز و… است که به تولید هموگلوبین کمک می کنند.
یکی از عوارض کم خونی و فقر آهن خستگی مزمن است که در صورت مصرف روزانه و منظم عسل، افزایش چشم گیری را در سطح انرژی خود مشاهده خواهید کرد.

محققان دریافته اند که عسل می تواند میزان جذب کلسیم را افزایش داده، میزان هموگلوبین را بیشتر کرده و از کم خونی های ناشی از فاکتورهای تغذیه ای پیشگیری کرده یا آنها را درمان کند.

استفاده از عسل برای درمان کم خونی بسیار مفید است. شما می توانید این منبع غنی از آهن را با انواع مغزها و میوه های خشک ترکیب کرده و به عنوان میان وعده یا حتی وعده های اصلی میل نمایید.

کنجد یک منبع غنی از آهن بوده و گزینه مناسبی برای درمان کم خونی محسوب می شود.
یک چهارم فنجان کنجد، تقریبا سی درصد نیاز روزانه شما به آهن را برطرف می کند. برای دریافت مواد مغذی موجود در کنجد به بهترین شکل، آن را با عسل ترکیب کنید. به این صورت که دو قاشق کنجد سیاه را در مقداری آب خیسانده و اجازه دهید سه ساعت در همان حال بماند. سپس آن را آسیاب کرده و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ترکیب را روزانه دو بار میل کنید.
همچنین می توانید یک قاشق کنجد سیاه را به مدت سه ساعت در مقداری آب خیسانده، سپس آسیاب کنید. آنگاه به آن شیر و مقداری عسل اضافه کرده و بنوشید.

توجه: در دوران بارداری برای هر درمان و رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

Sending
بررسی کاربر
۰ (۰ votes)
, , , , , , ,

Related Posts

دیدگاه خود را بنویسید

فهرست