تقویت کبد با عسل

کبد پالایشگاه بدن است. در کبد بسیاری از مواد سمی به مواد غیر سمی تبدیل می شود. چنانچه غلظت آمونیاک در خون از حد معینی بالاتر رود، کبد آن را به اوره تبدیل می کند و کلیه ها اوره را دفع می کنند. چنانچه غلظت اسید اوریک در ادرار بیش از حد طبیعی باشد، معلوم می شود که کبد خوب کار نمی کند و نتوانسته است به طور موثر آمونیاک را به اوره تبدیل کند.
چنانچه مقدار قند خون بالا رود کبد آن را به گلیکوژن تبدیل می کند و گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها ذخیره می شود و پس از پایین افتادن قند خون دوباره گلیکوژن به گلوکز تبدیل می شود. بنابر این یکی از دلایل بالا بودن قند خون نارسایی کبد در تبدیل قند اضافی به گلیکوژن است. دلیل دیگر بالا بودن قند خون، نارسایی کار لوزالمعده در ترشح انسولین است. وقتی از لوزالمعده انسولین کافی به داخل خون ترشح نشود، قند خون یعنی گلوکز قادر به وارد شدن به داخل سلولهای بدن نبوده و غلظت آن در خون بالا می رود. وقتی گلوکز نتواند وارد سلولهای بدن شود، مورد استفاده قرار نمی گیرد وانرژی لازم که از سوخته شدن گلوکز در سلولها باید حاصل شود، فراهم نمی شود و بدن از لحاظ انرژی دچار کمبود می شود .
موارد یاد شده نشان می دهد که کار کبد در بدن فوق العاده حیاتی است .
پس از صرف غذا بخصوص غذاهای پرچرب، کبد صفرا را به داخل روده باریک ترشح میکند و باعث هضم چربی ها می شود. چنانچه صفرا به مقدار کافی از کبد ترشح نشود، چربی ها هضم نمی شوند و اسیدهای چرب ضروری آنها آزاد نمی شود و توسط روده جذب نمی شود و عوارض کمبود اسیدهای چرب ضروری در بدن ایجاد می شود. بنابراین حفظ سلامت کبد و تقویت آن بسیار مهم است حال برای تقویت کار کبد، برخی از تجویزهای سنتی در زیر آورده شده است :

  • ده گرم کندر را بکوبید و هر روز پس از صبحانه نیم قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب سرد بریزید و پس از افزودن یک قاشق غذا خوری عسل آن را خوب به هم زده و بنوشید .
  • یک قاشق روغن گیاهی را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و پس از صبحانه میل کنید.
  • سی گرم زنجبیل را بکوبید و هر روز پس از صبحانه نیم قشق چایخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بخورید.
  • دویست گرم مغزم بادام یا گردو یا مخلوطی از دوتا را بکوبید و هر روز یک قاشق غذا خوری از آن را با یک قاشق غذا خوری عسل پس از صبحانه میل کنید .

Sending
بررسی کاربر
۰ (۰ votes)
, , , , , , ,

Related Posts

دیدگاه خود را بنویسید

فهرست