بهبود بیماری های ریوی با عسل

عسل حاوی شماری از آنتی بیوتیک ها است که با آن ها خاصیت ضد عفونی کنندگی پیدا میکند. همچنین عسل با دارا بودن موادی چون اسانس تره بانتین، کافور و کاکوتی، باعث آرامش ریه ها و تخلیه اخلاط چرکی ریه ها می شود. به علت دارا بودن مواد مذکور، مصرف عسل به عنوان مکمل داروهای تجویز شده توسط پزشک، برای بیماریهای ریوی بسیار نافع است .
همان طور که می دانید بدن در هر بیماری قدری ضعیف می شود وهمواره مقداری از انرژی بدن صرف مبارزه با بیماری می شود. بنابراین در هنگام بیماری، بدن انرژی زیادی از دست می دهد و اگر انرژی از دست رفته به بدن نرسد، مقاومت بدن در مقابل بیماری کم می شود. از آنجا که عسل یکی از مهمترین غذاهای انرژی زا است وانرژی آن به سهولت در اختیار بدن قرار میگیرد، مصرف عسل توسط بیماران مبتلا به امراض ریوی، علاوه برخواص فوق الذکر، باعث بالا بردن ذخایر انرژی بدن و افزایش قدرت مقاومت بدن نیز می شود .
براساس آن چه ذکر شد، کسانی که به بیماریهای ریوی، اعم ازگرفتگی صدا، سینه درد، سرفه وحتی سل مبتلا هستند، چنانچه به همراه داروهای تجویز شده توسط پزشک، عسل یا معجون های مختلفی از عسل را نیز به طور مرتب مصرف کنند، زودتربهبود می یابند. لذا مصرف عسل به تنهایی، عسل رقیق شده در آب جوشیده ولرم، عسل رقیق شده در شیر و مخلوط عسل وگلبرگ گل محمدی، برای درمان سرفه، گرفتگی صدا، بیماریهای عفونی ریه و سل ریوی سودمند است. همچنین مخلوط یه استکان آب پیاز، یک استکان سرکه و دو استکان عسل به مقدار یک قاشق غذا خوری در هر دو ساعت، برای رفع سرفه، گرفتگی صدا و بیماریهای ریوی موثر است.
به هر حال و تحت هر شرایطی، بیماران باید همواره تحت نظر پزشک و در مشورت با پزشک معالج خود، از مواد کمک درمان، من جمله عسل استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که مصرف عسل برای یک بیماری ریوی به هیچ وجه ضرر ندارد، اما بیمار باید توجه داشته باشد که هرگز نباید با اعتماد کامل به اثر درمانی عسل یا گیاهان دارویی و سایر تجویزهای سنتی، در مراجعه به پزشک و رعایت دستورات وی تنبلی کند.

Sending
بررسی کاربر
۰ (۰ votes)
, , , , , ,

Related Posts

دیدگاه خود را بنویسید

فهرست